×
„Защитени карстови територии – образование и обучение” (Международна научно-практическа конференция, 23-26 септември 2015 г., София) – Сб. доклади. НИГГГ-БАН, ТерАрт, София, 2015, 163 с., ISBN 978-954-9531-26-8.
Съдържание
- Andrzej Tyc (Poland), Petar Stefanov (Bulgaria): Marian Pulina – founder of the Polish-Bulgarian karst initiatives
Andrzej Tyc (Полша), Петър Стефанов (България): Проф. Мариан Пулина – основател на полско-български инициативи за карста - Jakub Wojkowski, Zbigniew Caputa (Poland): The impact of karst relief on the diversity of insolation conditions and mesoclimate variation (case study of the Krakow-Czestochowa upland, Poland)
Jakub Wojkowski, Zbigniew Caputa (Полша): Влиянието на карстовия релеф върху условията за инсолация и вариациите на мезоклимата (на примера на възвишенията Krakow-Czestochowa, Полша) - Zbigniew Caputa, Viacheslav Andreychouk (Poland): The ecological diversity within the karst canyon as a result of solar radiation – the educational aspect (case study of the Ojcow National Park, Poland)
Zbigniew Caputa, Viacheslav Andreychouk (Полша): Екологичното разнообразие на карстово ждрело като резултат от слънчевата радиация - образователен аспект (на примера на Национален парк Ojcow, Полша) - Karel Turek (Czech Republic), Petar Stefanov (Bulgaria), Ivo Svetlik, H. Orcikova, Pavel Simek, T. Korinkova (Czech Republic): Radon and CO2 concentration screening in Bulgarian caves
Karel Turek (Чешка република), Petar Stefanov (България), Ivo Svetlik, H. Orcikova, Pavel Simek, T. Korinkova (Чешка република): Скрининг на концентрацията на радона и СО2 в български пещери - Noboru Sato, Dimitrina Mikhova (Japan): Educational practices at Karst Park Akiyoshi, Japan
Noboru Sato, Димитрина Михова (ЯпонияОбразователни практики в карстовия парк Акиоши (Akiyoshi-dai), Япония - Masayuki Fujikawa (Japan): The history and prospects of educational activity at the Akiyoshi-dai Quasi-National Park (The present situation and problems of Akiyoshi-dai Museum of Natural History)
Masayuki Fujikawa (Япония): История и перспективи на образователната дейност в Квази-националния карстов парк Акиоши, Япония (съвременна ситуация и проблеми на Природонаучния музей на платото Акиоши, Akiyoshi-dai) - Yoshihisa Nakano (Japan): Revitalization of a Karst area and Art – the case of collective eas_yvol.01 project
Yoshihisa Nakano (Япония): Възраждане на карстови райони чрез изкуството (на примера на колективния проект eas_yvol.01) - Евгени Коев (България): Ивановските скални манастири като антропогенен карстов ландшафт – състояние и перспективи
Evgeni Koev (Bulgaria): Ivanovo rock monasteries as anthropogenic (cultural) karst landscape - status and perspectives - Antonin Tuma (Czech Republic): Use and protection of Amateur cave (Amaterska jeskyne) in the Moravian Karst (Moravsky kras), Czech Republic
Antonin Tuma (Чешка република): Използване и опазване на Аматьорската пещера (Amaterska jeskyne) в Моравския крас (Moravsky kras), Чешка република - Stefka Leos (Czech Republic): The Moravian Karst House of Nature
Stefka Leos (Чешка република): Домът на природата в Моравския крас (Moravsky kras), Чешка република - Vratislav Ouhrabka, Petr Zajicek (Czech Republic): Promotions and Educational exposure - News 2014-2015 Cave Administration of the Czech republic
Vratislav Ouhrabka, Petr Zajicek (Чешка република): Промоции и образователни експозиции – новости 2014-2015 г. от Администрацията на пещерите в Чешката република - Barbora Simeckova (Czech Republic): Cave Administration of the Czech republic– special educational presentations of caves
Barbora Simeckova (Чешка република): Администрация на пещерите в Чешката република – специални образователни презентации в пещерите - Sigrid Vogel (Germany): School and Karst – The Initiative “Der Karstwanderweg - Bildungsperlen fur nachhaltiges Lernen”
Sigrid Vogel (Германия): Училище и карст – Инициативата „Специализирани картови пътеки - образователни перли за устойчив живот” - Ивайло Иванов (България): Карстовата тематика в българското образование
Ivaylo Ivanov (Bulgaria): Karst theme in Bulgarian education - Ангел Велчев, Зорница Чолакова (България): Карстът и карстовите ландшафти в университетското образование по география
Angel Velchev, Zornitsa Cholakova (Bulgaria): Karst and Karst landscapes in the University education of Geography - Тодорка Кръстева (България): Обучението за карста в 8 – 10 клас по „География и икономика” - постижения, проблеми и идеи
Todorka Krasteva (Bulgaria): Training for karst in 8-10 grade in school on "Geography and Economics" - achievements, problems and ideas - Цветелина Ценова (България): Карстът в образованието - споделяне на опит
Tsvetelina Tsenova (Bulgaria): Karst in education - sharing experiences - Евгени Коев (България): Ученически спелеоклуб „Проф. Рафаил Попов“ при ПГТ „Д-р Васил Берон“ гр. Велико Търново - успешен модел за повишаване познанието за карста сред учениците
Evgeni Koev (Bulgaria): School Speleoclub "Prof. Raphael Popov" at the Professional School of Tourism "Dr. Vasil Beron" Veliko Tarnovo - a successful model to enhance the knowledge of karst among students - Hynek Skorepa (Czech Republic): The experience of teaching about karst and pseudokarst from the sight of a secondary school teacher and specialist who worked in the field of the protection of nature
Hynek Skorepa (Чешка република): Опитът в обучението за карста и псевдокарста през погледа на учител, работил и като експерт по опазването на природата - Victoria Karanlakova, Renetta Valkova (Bulgaria): Our ProKARSTerra challenge
Виктория Карънлъкова, Рента Вълкова (България): Нашето ProKARSTerra предизвикателство - Dilyana Stefanova (Bulgaria): Travelling summer scool for karst in Bulgaria - first results
Диляна Стефанова (България): Пътуващо лятно училище за карста в България - първи резултати - Елисавета Зайкова, Стойчо Димитров (България): Емоционално въздействие на карстови обекти върху учениците на възраст от 13 до 18 години
Elissaveta Zaykova, Stoycho Dimitrov (Bulgaria): Emotional impact of karst on students aged 13 to 18 - Simona Hokinova, Manol Petkov (Bulgaria): Our Travelling summer school for karst (Karst for the students)
Симона Хокинова, Манол Петков (България): Нашето Пътуващо лятно училище за карста (карст за ученици) - Ивайло Иванов (България): Изследване на устойчивостта на таваните на някои пещери в Карлуковския карстов район
Ivaylo Ivanov (Bulgaria): Study of the stability of the ceilings of some caves in the Karlukovo karst area
Непубликувани доклади, изнесени на конференцията
- Петър Стефанов, Диляна Стефанова (България): Образователната стратегия ProKARSTerra-Edu и нейните инициативи
Petar Stefanov, Dilyana Stefanova (Bulgaria): Educational strategy ProKARSTerra-Edu and its initiatives - Петър Стефанов, Диляна Стефанова (България): Резултати от третото издание на Международния конкурс „Карст под защита – дар за поколенията”
Petar Stefanov, Dilyana Stefanova (Bulgaria): Results of the third edition of the International competition “Karst under protection – gift for the future generations” - Диляна Стефанова (България): Защитени карстови територии в Панежко-Карлуковския карстов район - състояние, проблеми и предизвикателства за бъдещо развитие - НИГГГ-БАН, България
Dilyana Stefanova (BulgariaProtected karst territories in the Panega-Karlukovo karst area - state, problems and challenges for future development - Петър Стефанов (България): Брестнишка карстова геосистема – структура и функционални връзки
Petar Stefanov (Bulgaria): Brestnica karst geosystem - structure and functional relationships - Петър Стефанов (България): Спелео-МИКС „Съева дупка” - модел за интегриран мониторинг
Petar Stefanov (Bulgaria): Speleo-MIKS "Saeva dupka cave" - a model for integrated monitoring - Петър Стефанов, Диляна Стефанова (България): Специализиран регионален научно-образователен и информационен център „Брестнишки карст” – идеи и потенциал
Petar Stefanov, Dilyana Stefanova (Bulgaria): Specialized regional scientific educational and information center "Brestnica Karst" - ideas and potential - Dimitrina Mikhova (Japan): practices in the cement production in the karst plateau Akiyoshi-dai, Japan
Димитрина Михова (Япония): Добри практики в циментовото производство в карстовото плато Акиоши (Akiyoshi-dai), Япония - Mihail Dimitrov (Bulgaria): Cement manufacture in “Zlatna Panega Cement” AD, TITAN Bulgaria
Михаил Димитров (България): Производството на цимент в „Златна Панега Цимент” АД, ТИТАН България - Петър Стефанов (България): Експериментът „Пътуващо лятно училище за карста” в България
Petar Stefanov (Bulgaria): Experiment "Travelling summer school for karst" in Bulgaria - Петър Стефанов (България), Димитрина Михова (Япония): Един пример за активното присъствие на карста в български учебник по география.
Petar Stefanov (Bulgaria), Dimitrina Mikhova (Japan): An example of the active presence of karst in Bulgarian geography textbook. - Andrzej Tyc (Poland): Convergence of cave and karst features – a significant geomorphological problem
Andrzej Tyc (Полша): Конвергирането между пещерните и карстовите особености – важен геоморфоложки проблем - Иван Йорданов (България): Вселената, която видях и разбрах от Пътуващото лятно училище за карста в България (22-31.07.2015 г.)
Ivan Yordanov (Bulgaria): The Universe which I saw and understood from the Traveling summer school for karst in Bulgaria (July, 22-31, 2015) - Alexandra Zaykova, Mitko Gospodinov (Bulgaria): Emotional aspects of the Traveling school for karst
Александра Зайкова, Митко Господинов (България): Емоционални аспекти на пътуващото училище за карста - Лазар Милчев (България): Загадките на подземната скална обител в град Малко Търново, Странджа
Lazar Miltchev (Bulgaria): Mysteries of underground rock sanctuary in the town of Malko Tarnovo, Strandzha Mountain (in Bulgaria) - Ася Костадинова, Елина Алипиева, Цветомира Младенова (България): Пътуващо лятно училище по карстология
Asya Kostadinova, Elina Alipieva, Tsvetomira Mladenova (Bulgaria): Travelling Summer School of Karstology - Kestutis Baronas (Lithuania): Birzai regional park, Lithuania
Kestutis Baronas (Литва): Регионален парк Birzai, Литва